Občanská poradna Pod Křídly
poradna@opvm.cz
Nábřeží 268 (Komunitní centrum – OP, knihovna, kino)
Valašské Meziříčí
tel. 732 421 181, 732 470 011
Dat. schránka : r9vkuet
vedoucí Občanské poradny a poradce : Mgr. Tereza Ševčíková
poradce: Mgr. Silvie Viktorinová
KONZULTAČNÍ HODINY
aktuální konzultační hodiny od 1.9. 2019
bez objednání | pro objednané | |
PO | 10:00 – 12:00 | 12:00 – 17:00 |
ÚT | — | 9:00 – 14:00 |
ST | 10:00 – 12:00 | 12:00 – 17:00 |
ČT | — | 9:00 – 14:00 |
Nepříznivou sociální situací je jakýkoliv osobně vnímaný problém uživatele služby, se kterým si sám nedokáže poradit.
Cílem OP je usilovat o to, aby uživatelé služby:
OP poskytuje lidem poradenství v různých oblastech: např. dluhové poradenství, bydlení, rodinné a mezilidské vztahy, sousedské spory, majetkoprávní vztahy, ochrana spotřebitele, přestupky, pracovně-právní vztahy, sociální dávky, občansko-právní problematika, správní řízení, spotřebitelské poradenství, lidská práva a další
OP neprovádí: výpočty daní, poplatků, důchodů, pojištění, dávek státní sociální podpory a hmotné nouze, úroků, mezd, dovolené. Neradíme v komerčních záležitostech. Nezastupujeme u soudu, nedoporučujeme konkrétní právníky. Nepůjčujeme finanční prostředky, nezajišťujeme ošacení a náhradní ubytování., tlumočníky do cizích jazyků, do znakové řeči, texty v Braillově písmu.
Nejsme: advokátní kancelář, krizové centrum, kontrolní organ, kopírovací centrum, nejsme daňoví poradci.
Vymezení konkrétních cílových skupin dle registrace OP:
Osoby v nepříznivé sociální situaci a osoby, které jsou touto situací ohroženy:
Věková struktura cílové skupiny
Služby poskytované OP vycházejí ze šesti základních zásad: bezplatnosti, nezávislosti, nestrannosti, diskrétnosti, individuálního přístupu a komplexnosti.
Bezplatnost
Občanské poradenství je bezplatná sociální služba, v rámci které je v současné době poskytováno poradenství v 18 oblastech a to ve 4 úrovních (informace, rada, aktivní pomoc, asistence). Poradenství pro uživatele OP je poskytováno zásadně zdarma, poradkyně nenárokují od uživatelů služby odměnu formou peněz, darů či jiných služeb pro svou potřebu.
Nezávislost
OP poskytuje poradenství uživatelům služby nezávisle na postojích zřizovatele služby, nezávisle na státních nebo jiných organizacích a nezávisle na organizacích, které poradnu finančně podporují nebo dotují nebo by mohly mít ideologický či finanční zájem na výsledku případu.
Nestrannost
Služby OP jsou poskytované lidem bez rozdílu rasy, pohlaví, zdravotního postižení, sexuální orientace, politické příslušnosti, světonázorové orientace, sociálního statusu apod. Poradkyně jsou při práci s uživateli služby nestranné, nehodnotí postoje a názory uživatelů služby.
Diskrétnost
Uživatel služby může v OP vystupovat anonymně, případně si může zvolit fiktivní jméno. Poradkyně i organizace jsou vázány mlčenlivostí, není-li to v rozporu s platnými právními předpisy. Nic, co se v poradně zjistí od uživatele služby, včetně informace o tom, že poradnu navštívil, nebude, bez jeho výslovného souhlasu, předáno nikomu mimo poradnu. Všichni pracovníci OP jsou vázáni mlčenlivostí i po skončení pracovního poměru, či jiné spolupráce s poradnou.
Ke každému uživateli služby přistupují poradkyně individuálně, dle dovedností a rozumových schopností uživatele a s ohledem na jeho situaci.
Komplexnost
Poradenství je poskytováno tak, aby se uživatel služby na jednom místě dověděl veškeré potřebné informace týkající se jeho dotazu.