Horní menu

Fulltext vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
Den otevřených dveří poskytovatelů sociálních služeb
Tanec Valmez 2024
12 13
14
Komunitní bazárek
15 16 17
Říjnový HOSPODSKÝ KVÍZ
18
Zašovská světýlka 2024
19 20
21 22 23
Tomáš Hanák – Kuba, ráj na zemi?
24 25
MŮJ NEJLEPŠÍ KAMARÁD – divadelní předplatné
26 27
28 29
Beseda o Arnoštu Kubešovi s Vandou Vrlovou
30 31 1 2 3
BejbyŠou - velká párty pro děti
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Potřebuji si vyřídit > Dluhové a sociální poradenství

Dluhové a sociální poradenství



 

Občanská poradna Pod Křídly

poradna@opvm.cz
Nábřeží 268 (Komunitní centrum – OP, knihovna, kino)
Valašské Meziříčí
tel. 732 421 181, 732 470 011

Dat. schránka : r9vkuet

vedoucí Občanské poradny a poradce : Mgr. Tereza Ševčíková

poradce: Mgr. Silvie Viktorinová

KONZULTAČNÍ HODINY

aktuální konzultační hodiny od 1.9. 2019

  bez objednání pro objednané
PO 10:00 – 12:00 12:00 – 17:00
ÚT 9:00 – 14:00
ST 10:00 – 12:00 12:00 – 17:00
ČT 9:00 – 14:00

 

Poslání

  • OP poskytuje odborné sociální poradenství formou rad, informací a pomoci osobám, které se na ni obrátí a které se nacházejí v nepříznivé sociální situaci nebo jsou touto situací ohroženi a nedovedou ji řešit vlastními silami.
  • OP pomáhá lidem hledat řešení jejich situace, informuje je o jejich právech a povinnostech a dostupných službách, pomáhá jim při vyjádření jejich vlastních potřeb a podporuje je ve snaze vlastního zvládání problémů.
  • OP je nezávislým místem bezplatné, důvěrné a nestranné pomoci a podpory.
  • OP je členem AOP a podílí se na její činnosti.

Nepříznivou sociální situací je jakýkoliv osobně vnímaný problém uživatele služby, se kterým si sám nedokáže poradit.

 Cíl OP

Cílem OP je usilovat o to, aby uživatelé služby:

  • porozuměli své situaci a lépe se v ní orientovali,
  • znali svá práva a povinnosti,
  • věděli, jak hájit své oprávněné zájmy,
  • znali možnosti řešení své situace,
  • znali dostupné služby,
  • uměli vyjádřit své potřeby a přání,
  • uměli v rámci řešení svého problému samostatně a aktivně jednat.

OP poskytuje lidem poradenství v různých oblastech: např. dluhové poradenství, bydlení, rodinné a mezilidské vztahy, sousedské spory, majetkoprávní vztahy, ochrana spotřebitele, přestupky, pracovně-právní vztahy, sociální dávky, občansko-právní problematika, správní řízení, spotřebitelské poradenství, lidská práva a další

 OP neprovádí: výpočty daní, poplatků, důchodů, pojištění, dávek státní sociální podpory a hmotné nouze, úroků, mezd, dovolené. Neradíme v komerčních záležitostech. Nezastupujeme u soudu, nedoporučujeme konkrétní právníky. Nepůjčujeme finanční prostředky, nezajišťujeme ošacení a náhradní ubytování., tlumočníky do cizích jazyků, do znakové řeči, texty v Braillově písmu.

Nejsme: advokátní kancelář, krizové centrum, kontrolní organ, kopírovací centrum, nejsme daňoví poradci.

CÍLOVÁ SKUPINA

  • OP poskytuje poradenství lidem od 16 let věku, kteří se na ni obrátí z důvodu nepříznivé sociální situace, nebo jim taková situace hrozí a nedokáží ji řešit vlastními silami.
  • OP poskytuje své služby všem, kteří jsou schopni komunikovat v českém jazyce na úrovni, kterou pro využití služby v jimi požadovaném rozsahu potřebují nebo si zajistí asistenta, tlumočníka, pomůcky či jiný prostředek, který takovou komunikaci umožní.

Vymezení konkrétních cílových skupin dle registrace OP:

Osoby v nepříznivé sociální situaci a osoby, které jsou touto situací ohroženy:

  • Osoby v krizi
  • Osoby, které vedou rizikový způsob života nebo jsou tímto způsobem života ohroženy
  • Rodiny s dítětem/ dětmi
  • Senioři

Věková struktura cílové skupiny

  • Dorost (16- 18 let)
  • Mladí dospělí (18- 26 let)
  • Dospělí (27 – 64 let)
  • Mladší senioři (65 – 80 let)
  • Starší senioři (nad 80 let)

 ZÁSADY

Služby poskytované OP vycházejí ze šesti základních zásad: bezplatnosti, nezávislosti, nestrannosti, diskrétnosti, individuálního přístupu a komplexnosti.

 Bezplatnost

Občanské poradenství je bezplatná sociální služba, v rámci které je v současné době poskytováno poradenství v 18 oblastech a to ve 4 úrovních (informace, rada, aktivní pomoc, asistence). Poradenství pro uživatele OP je poskytováno zásadně zdarma, poradkyně nenárokují od uživatelů služby odměnu formou peněz, darů či jiných služeb pro svou potřebu.

 Nezávislost

OP poskytuje poradenství uživatelům služby nezávisle na postojích zřizovatele služby, nezávisle na státních nebo jiných organizacích a nezávisle na organizacích, které poradnu finančně podporují nebo dotují nebo by mohly mít ideologický či finanční zájem na výsledku případu.

Nestrannost

Služby OP jsou poskytované lidem bez rozdílu rasy, pohlaví, zdravotního postižení, sexuální orientace, politické příslušnosti, světonázorové orientace, sociálního statusu apod. Poradkyně jsou při práci s uživateli služby nestranné, nehodnotí postoje a názory uživatelů služby.

 Diskrétnost

Uživatel služby může v OP vystupovat anonymně, případně si může zvolit fiktivní jméno. Poradkyně i organizace jsou vázány mlčenlivostí, není-li to v rozporu s platnými právními předpisy. Nic, co se v poradně zjistí od uživatele služby, včetně informace o tom, že poradnu navštívil, nebude, bez jeho výslovného souhlasu, předáno nikomu mimo poradnu. Všichni pracovníci OP jsou vázáni mlčenlivostí i po skončení pracovního poměru, či jiné spolupráce s poradnou.

Individuální přístup

Ke každému uživateli služby přistupují poradkyně individuálně, dle dovedností a rozumových schopností uživatele a s ohledem na jeho situaci.

Komplexnost

Poradenství je poskytováno tak, aby se uživatel služby na jednom místě dověděl veškeré potřebné informace týkající se jeho dotazu.